Oktatók

Fibecz Adrienn

Fibecz Adrienn

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
5-6 évesen találkoztam először az úszással, és most, így közel két évtizedes versenyúszói múlttal a hátam mögött elmondhatom, hogy a víz mindennapos szerepet játszik az életemben. Belém ívodott már az a közeg, ami egy uszodában megtalálható.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszás oktatás?
Számomra nagyon fontos, hogy minél több gyereknek meglegyen a vízbiztonsága és utána ha meg van benne az adottság akkor akár versenyzőt is faragni belőle. Az úszást megtanulni sosem késő, bármilyen korban el lehet kezdeni az úszást tanulni.

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel, s ez hogy történt?
Az egyetemi tanulmányim alatt ismerkedtem meg az úszásoktatással, ahol óvodai kiscsoportoknak tartottam hetente többször úszás órát. Ez idő alatt tudatosult bennem, hogy az egyetem elvégzése után is szeretnék ezzel foglalkozni.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Folyamatban lévő testnevelő tanári képzettségem mellett nagy tapasztalatot szereztem felnőtt és gyermek úszásoktatásban. Szívesen segítek minden olyan felnőttnek is, aki megszeretne tanulni úszni, vagy már meglévő úszástudását fejleszteni, tökéletesíteni.

Fülöp Xénia

Fülöp Xénia

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
Első emlékem az első edzésem volt, majdnem belefulladtam a vízbe, de végül túléltem. Az életem, a mindennapjaim. Precizitás, elkötelezettség és megszállottság.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszás oktatás?
6 éves korom óta fontos része az életemnek az úszás, valamint a sport. Az úszás nagyon sokat tesz hozzá a gyerekek, valamint a felnőttek életéhez. Egészségügyileg, testileg és lelkileg is.

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel?
A Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán végeztem. Jogi asszisztensként dolgoztam, de a munkám mellett a sport mindig is fontos volt. Így a sport iránti szenvedélyem vitt el a Testnevelési Egyetemre.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Az úszás, valamint maga a sport megtanított a precizitásra és az elkötelezettségre. Oktatóként odafigyelek arra, hogy a tanítványaimmal jó kapcsolat alakuljon ki, meglegyen közöttünk a kölcsönös bizalom.

Tibori Nóra

Tibori Nóra

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
Az első emlékem az úszással kapcsolatban óvodás koromhoz fűződik, a szüleimmel és testvéremmel strandoltunk, akkor kértem meg őket, hogy tanítsanak meg a víz fölött maradni és haladni. A következő 10 évben jóformán ki sem jöttem a vízből, hiszen a gimnáziumig versenyszerűen úsztam az ominózus strandolás után.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszás oktatás?
Máig emlékszem, hogy kisgyerekként is mennyire hihetetlen volt számomra, hogy a szülők nem tudták megmutatni az úszás helyes technikáját. Az helyi egyesületben hamar elsajátítottam ezt. Már gyerekként tudtam tanítani a kisebbeket.

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel, s ez hogy történt?
Egyetemistaként rájöttem, hogy a gyerekeket (vagy akár a felnőtteket is) a saját nyelvükön beszélve lehet könnyen megtanítani az úszásra, és hogy nekem sajátos érzékem és affinitásom van ehhez.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Az úszni még nem tudó gyerekek vagy felnőttek szemével tudom látni az úszás tanulását annak minden nehézségével. Összekötő kapocsként tekintek magamra a gyerekek és felnőttek világa között, azzal a céllal, hogy örömmel vágjanak bele ebbe a sportba.

Nagy Zsolt

Nagy Zsolt

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
A víz, mint új közeg nagyon vonzó volt számomra gyermekként. Később, válogatott kajakosként is nagy szerepet kapott az úszás a felkészülésünk során. Az uszodai hangulat és jó csapat nekem mindig is emlékezetes marad. Az úszásról a szabadság, a fesztelen mozgás öröme jut eszembe. Emellet ez a sport megtanított arra is, hogy a befeketett idő és energia mindig megtérül.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszás oktatás?
Az uszoda számomra az a hely, ahol otthon érzem magam. Az úszásoktatást nem munkának, hanem hivatásnak tekintem és ezen keresztül tudom megvalósítani önmagam. Fontos, hogy különböző korosztályú emberekkel tudok foglalkozni nap mint nap. Szintén jó dolog, hogy gyerekekkel is dolgozom, tőlük kifejezetten sokat tanultam az elmúlt évek során

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel, s ez hogy történt?
Sportolói pályafutásom után mindenképpen a sport közelében szerettem volna maradni. Tudásom kiszélesítése érdekében testnevelés- pedagógia szakirányú egyetemi tanulmányokat folytattam. Saját oktatói módszereimet, ötleteimet számos gyermek úszócsoport irányításával tudtam megvalósítani az elmúlt években. Nagy lökést adott oktatói pályám elindulásához a szülök és a gyermekek folyamatos pozitív visszajelzése és a közösen elért eredményeink.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Az úszás pedagógia alapvető szabályain túl fontosnak tartom az oktatásban résztvevők önálló személyiségét. Megértő, de következetes vagyok. Kiemelten figyelek arra, hogy az úszás mindenki számára pozitív élmény legyen. Az úszás fejlődésével szakmailag én is fejlesztem magam.

Gogolák Dániel

Gogolák Dániel

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
Az első emlékem az úszással kapcsolatban egy kellemes nyári napon volt a Balatonnál, amire a mai napig emlékszem, a nagyszerű társaság és hangulat miatt. Az úszásról az jut eszembe, hogy végre egy olyan helyen és közegben lehetek, ahol elfelejthetem a rohanó élet fáradalmait és kikapcsolódhatok. Valamint ha szükséges kemény edzésekkel vezethetem le a felgyülemlett feszültséget is.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszás oktatás?
Számomra azért fontos az úszás, mert remekül karbantartja testemet és lelkemet. Az úszásoktatás pedig azért, mivel fontosnak találom, hogy minden gyerek és felnőtt víz biztos legyen. Ráadásul oktatóként én is fejlődöm, ebből az egyfajta oda-vissza ható kapcsolatból.

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel, s ez hogy történt?
Én mindig is tudtam, hogy emberekkel szeretnék foglalkozni. Több területen is kipróbáltam magam, több sportágban is megfordultam, de csak az úszásoktatást élveztem igazán. Egyetemi éveim alatt, úszóedzések során társaimnak segítettem technikai dolgok csiszolásán és rájöttem, hogy mindennél jobban szeretem csinálni.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Türelmes és segítőkész oktatónak tartom magam. Fiatalos, lendületes, mindemellett komoly gondolkodású vagyok. A kihívásokat, az esetlegesen felmerülő problémákat szeretem több szempontból is megközelíteni és megoldani. Szeretek csapatban dolgozni társaim céljaiért is.

Trikó Norbert

Trikó Norbert

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
Az első edzéseim és az első versenyem. Emlékszem milyen érzés volt mélyvízben úszni, mint minden gyermek én is tartottam tőle először, ezért nagy lépésnek számított nekem. Az első versenyeimen pedig kifejezetten jól éreztem magam! Alig vártam a következőt.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszás oktatás?
Remek sport, sok-sok lehetőséggel. Az uszoda egy különleges közeg, melyet csak az ért, aki ebben részt vesz. Mindenki megtalálja a saját számítását benne és én örömmel segítek, hogy mindenki átélhesse ezt az élményt. Bízom benne sok versenyzőt is sikerül nevelnünk!

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel, s ez hogy történt?
Az egyetemen sportszakmai gyakorlatnak vettem fel az úszást, mert bár nem ez volt a fő sportágam, gyermekként nagyon szerettem. Még az edzői végzettség megszerzése előtt, a gyakorlatokon eldöntöttem hogy szeretnék az úszással foglalkozni. Gyerekekkel és felnőttekkel egyaránt jól tudok dolgozni, mert a közös munka engem feltölt. Bízom benne, ez a hozzáállásom a tanítványaimra is átragad és örömmel járnak edzésre.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Egyszerre tekintem kihívásnak és játéknak az úszást. Fontosnak tartom a fejlődést és a komoly szakmai munkát, de a jókedvet is igyekszem előtérbe helyezni. Igyekszem mindig kreatívan és a gyermekek számára érthetően, olykor viccesen átadni a tudásom.