Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE (hooks/LanguageLoader.php @ 17)

Iron Aquatics

Oktatók

Beke Máté

Beke Máté

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
Első emlékem 4-5 évesen egy nyári úszótábor, amit nagyon élveztem és számomra ez alapozta meg az úszás iránti szeretetet. Ahogy nőttem mindig mást és egyre többet jelentett az úszás, így, ha azt kérdezik mi jut eszembe az úszásról nem tudnám felsorolni hisz az egész eddigi életemet végigkísérte, de talán címszavakban így foglalnám össze: csapat, edzés, versenyek, öröm, kitartás, jó hangulat, egészség, lehetőség.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszásoktatás?
Az úszás számomra nem csak egy sport hanem kikapcsolódás is. Az úszás oktatása nem a munkám, hanem a hivatásom, fontosnak tartom, hogy mindenki legalább egy alap vízbiztonsággal rendelkezzen, ez akár egy vízparti nyaralást is nyugodtabbá tehet. Másrészt egy jól felépített oktatási/tanulási folyamat a jövőben felcseperedő úszóbajnokainknak ad egy biztos alapot az eredmények eléréséhez.

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel?
Akkor döntöttem úgy, hogy oktató leszek, amikor a volt edzőm egyszer egy nyáron elhívott, hogy segítsek neki az oktatásban. Annyira megtetszett, hogy addigi elképzeléseimet elvetettem és szeptembertől már, mint úszó edző-növendék ültem az órákon.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Mint oktató fontos számomra, hogy a tanulás és a gyakorlás mellé mindig párosuljon egy kedves szó vagy egy mosoly, hogy az így eltöltött órák pozitív élménnyé váljanak és az úszás hasznos kikapcsolódás legyen gyerekeknek és felnőtteknek is egyaránt.

Fibecz Adrienn

Fibecz Adrienn

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
Öt-hatévesen találkoztam először az úszással, és most, közel kétévtizedes versenyúszói múlttal a hátam mögött elmondhatom, hogy a víz mindennapos szerepet játszik az életemben. Belém ívódott az uszodai közeg.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszásoktatás?
Számomra nagyon fontos, hogy minél több gyereknek meglegyen a vízbiztonsága, és ha megvan benne az adottság, akár versenyzőt is faraghatunk belőle. Az úszást megtanulni sosem késő, bármilyen korban el lehet kezdeni.

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel?
Az egyetemi tanulmányaim alatt ismerkedtem meg az úszásoktatással, ahol óvodai kiscsoportoknak tartottam hetente többször úszásórát. Ez idő alatt tudatosult bennem, hogy az egyetem elvégzése után is szeretnék ezzel foglalkozni.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Folyamatban lévő testnevelő tanári képzettségem mellett nagy tapasztalatot szereztem a felnőtt és gyermek úszásoktatásban. Szívesen segítek minden olyan felnőttnek is, aki megszeretne tanulni úszni, vagy a már meglévő úszástudását fejlesztené, tökéletesítené.

CSAK MÉLYVIZES FOGLALKOZÁSOKAT VÁLLAL
Fülöp Xénia

Fülöp Xénia

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
Az első emlékem az első edzésem volt, majdnem belefulladtam a vízbe, de végül túléltem. Az úszás az életem, a mindennapjaim. Precizitás, elkötelezettség és megszállottság.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszásoktatás?
6 éves korom óta fontos része az életemnek az úszás, valamint a sport. Az úszás nagyon sokat tesz hozzá a gyerekek és a felnőttek életéhez mind egészségügyileg, mind testileg és lelkileg.

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel?
A Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán végeztem. Jogi asszisztensként dolgoztam, de a munkám mellett a sport mindig is fontos volt számomra. A sport iránti szenvedélyem vitt el a Testnevelési Egyetemre.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Az úszás, valamint maga a sport megtanított a precizitásra és az elkötelezettségre. Oktatóként odafigyelek arra, hogy a tanítványaimmal jó kapcsolat alakuljon ki, meglegyen közöttünk a kölcsönös bizalom.

Gogolák Dániel

Gogolák Dániel

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
Az első emlékem az úszással kapcsolatban egy kellemes nyári napon volt a Balatonnál, amire a mai napig emlékszem a nagyszerű társaság és hangulat miatt. Az úszásról az jut eszembe, hogy végre egy olyan helyen és közegben lehetek, ahol elfelejthetem a rohanó élet fáradalmait és kikapcsolódhatok, továbbá ha szükséges, kemény edzésekkel vezethetem le a felgyülemlett feszültséget is.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszásoktatás?
Számomra azért fontos az úszás, mert remekül karbantartja a testemet és lelkemet. Az úszásoktatás pedig azért, mivel fontosnak tartom, hogy minden gyerek és felnőtt vízbiztos legyen. Ráadásul oktatóként én is fejlődöm ebből az oda-vissza ható kapcsolatból.

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel?
Én mindig is tudtam, hogy emberekkel szeretnék foglalkozni. Több területen is kipróbáltam magam, több sportágban is megfordultam, de csak az úszásoktatást élveztem igazán. Egyetemi éveim alatt, az úszóedzések során társaimnak segítettem technikai dolgok csiszolásán és rájöttem, hogy mindennél jobban szeretem csinálni.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Türelmes és segítőkész oktatónak tartom magam. Fiatalos, lendületes, mindemellett komoly gondolkodású vagyok. A kihívásokat, az esetlegesen felmerülő problémákat szeretem több szempontból is megközelíteni és megoldani. Szeretek csapatban dolgozni a társaim céljaiért is.

Nagy Zsolt

Nagy Zsolt

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás, mi jut róla az eszedbe?
A víz, mint új közeg nagyon vonzó volt számomra gyermekként. Később, válogatott kajakosként is nagy szerepet kapott az úszás a felkészülésünk során. Az uszodai hangulat és a jó csapat nekem mindig is emlékezetes marad. Az úszásról a szabadság, a fesztelen mozgás öröme jut eszembe. Emellett ez a sport megtanított arra is, hogy a befeketett idő és energia mindig megtérül.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszásoktatás?
Az uszoda számomra az a hely, ahol otthon érzem magam. Az úszásoktatást nem munkának, hanem hivatásnak tekintem, és ezen keresztül tudom megvalósítani önmagam. Fontos, hogy különböző korosztályú emberekkel tudok foglalkozni nap mint nap. Szintén jó dolog, hogy gyerekekkel is dolgozom, tőlük kifejezetten sokat tanultam az elmúlt évek során.

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel?
Sportolói pályafutásom után mindenképpen a sport közelében szerettem volna maradni. Tudásom kiszélesítése érdekében testnevelés-pedagógia szakirányú egyetemi tanulmányokat folytattam. Saját oktatói módszereimet, ötleteimet számos gyermek úszócsoport irányításával tudtam megvalósítani az elmúlt években. Nagy lökést adott oktatói pályám elindulásához a szülök és a gyermekek folyamatos pozitív visszajelzése és a közösen elért eredményeink.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Az úszáspedagógia alapvető szabályain túl fontosnak tartom az oktatásban résztvevők önálló személyiségét. Megértő, de következetes vagyok. Kiemelten figyelek arra, hogy az úszás mindenki számára pozitív élmény legyen. Az úszás fejlődésével szakmailag én is fejlesztem magam.

Tibori Nóra

Tibori Nóra

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
Az első emlékem az úszással kapcsolatban óvodás koromhoz fűződik, a szüleimmel és a testvéremmel strandoltunk, akkor kértem meg őket, hogy tanítsanak meg a víz fölött maradni és haladni. A következő 10 évben jóformán ki sem jöttem a vízből, hiszen a gimnáziumig versenyszerűen úsztam az ominózus strandolás után.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszásoktatás?
Máig emlékszem, kisgyerekként is mennyire hihetetlen volt számomra, hogy a szülők nem tudták megmutatni az úszás helyes technikáját. A helyi egyesületben aztán hamar elsajátítottam. Már gyerekként tudtam tanítani a kisebbeket.

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel?
Egyetemistaként rájöttem, hogy a gyerekeket (vagy akár a felnőtteket is) a saját nyelvükön beszélve lehet könnyen megtanítani az úszásra, és hogy nekem sajátos érzékem és affinitásom van ehhez.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Képes vagyok az úszni még nem tudó gyerekek vagy felnőttek szemével látni az úszás tanulását annak minden nehézségével együtt. Összekötő kapocsként tekintek magamra a gyerekek és felnőttek világa között azzal a céllal, hogy örömmel vágjanak bele ebbe a sportba.

Trikó Norbert

Trikó Norbert

1. Mi az első emléked az úszással kapcsolatban? Ha meghallod azt a szót, hogy úszás mi jut róla az eszedbe?
Az első edzéseim és az első versenyem. Emlékszem, milyen érzés volt mélyvízben úszni. Mint minden gyermek én is tartottam tőle először, ezért nagy lépésnek számított. Az első versenyeimen pedig kifejezetten jól éreztem magam! Alig vártam a következőt.

2. Miért fontos Neked az úszás, az úszásoktatás?
Remek sport sok-sok lehetőséggel. Az uszoda egy különleges közeg, melyet csak az ért, aki ebben él. Mindenki megtalálja a saját számítását benne és én örömmel segítek, hogy mindenki átélhesse ezt az élményt. Bízom benne, hogy sok versenyzőt is sikerül nevelnünk!

3. Életed melyik pillanatában határoztad el, hogy oktató leszel?
Az egyetemen sportszakmai gyakorlatnak vettem fel az úszást, mert bár nem ez volt a fő sportágam, gyermekként nagyon szerettem. Még az edzői végzettség megszerzése előtt, a gyakorlatokon eldöntöttem, hogy szeretnék az úszással foglalkozni. Gyerekekkel és felnőttekkel egyaránt jól tudok dolgozni, mert a közös munka feltölt engem. Bízom benne, hogy ez a hozzáállásom a tanítványaimra is átragad és örömmel járnak edzésre.

4. Hogyan látod Magad oktatóként?
Egyszerre tekintem kihívásnak és játéknak az úszást. Fontosnak tartom a fejlődést és a komoly szakmai munkát, de a jókedvet is igyekszem előtérbe helyezni. Próbálom mindig kreatívan és a gyermekek számára érthetően, olykor viccesen átadni a tudásom.